Aktualno

Ključne novice in obvestila na enem mestu. 

Sporočila za javnost 5. 12. 2023

Slovenski državni holding vložil zahtevo za sklic skupščine družbe DARS s predlogom posebne revizije nabora poslov 

Ljubljana, 5. 12. 2023 – Slovenski državni holding (SDH) je vložil zahtevo za sklic skupščine družbe DARS, d. d., (DARS) s točko dnevnega reda Izvedba posebne revizije za preveritev vodenja posameznih poslov družbe DARS v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 s pripadajočimi priporočili. SDH je namreč v zvezi z domnevnimi nepravilnostmi pri poslovanju družbe DARS že konec oktobra napovedal izvedbo omenjene revizije za obdobje zadnjih 5 let v skladu z ZGD-1, za kar je potreben skupščinski sklep. Dodatno SDH od revizorja pričakuje, da glede na izsledke pregledov poslov poda tudi priporočila za izboljšanje procesov. 

S predlaganim skupščinskim sklepom SDH predlaga izvedbo posebne revizije in nabor poslov, ki so predmet posebne revizije, kakor tudi vidik pregleda posameznega sklopa poslov. Konkurenčni postopek izbora posebnega revizorja bo izvedla družba DARS, SDH pa bo v vlogi edinega delničarja zagotovil neodvisnost in preglednost postopka na način, da bo, skladno s predlaganim skupščinskim sklepom, v postopku izbora aktivno sodeloval. Po uspešno zaključenem postopku izbora bo skupščina imenovala izbranega revizorja.

Posebni revizor bo preveril posamezne posle družbe z različnih vidikov, in sicer:

1. Posli gradnje, povezani z nepremičninami v gradnji, katerih kumulativna vrednost v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega 3,0 mio EUR. Mednje ne štejejo posli z družbami v večinski lasti RS, z izjemo družbe DRI, d. o. o. Kot kumulativna vrednost posameznega posla se vzame funkcionalno povezane pogodbe in anekse k tem pogodbam, ki jih je sklepala družba kot naročnik z istim izvajalcem gradnje za zadevno obdobje.

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov: 

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti, ekonomske upravičenosti in transparentnosti.

- Postopek priprave razpisnih pogojev z vidika morebitnega prilagajanja razpisnih pogojev ciljnim ponudnikom ali drugačnega omejevanja konkurence.

- Postopek potrjevanja obračunov del z vidika morebitnih odobritev neupravičeno zaračunanih zneskov.

- Postopek sklepanja aneksov k pogodbam z vidika poslovne potrebnosti in ekonomske upravičenosti.

- Presoja značilnosti pridobljenih ponudb in sklenjenih poslov z vidika sumov vertikalnega ali horizontalnega omejevanja konkurence na strani ponudnikov.

2. Posli storitev v zvezi z nepremičninami v gradnji, katerih kumulativna vrednost v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega 1,0 mio EUR, razen poslov z družbami v večinski lasti RS, z izjemo družbe DRI, d. o. o. Kot kumulativna vrednost posameznega posla se vzame funkcionalno povezane pogodbe in anekse k tem pogodbam, ki jih je družba kot naročnik sklepala z istim izvajalcem storitve v zvezi z nepremičninami v gradnji za zadevno obdobje.

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov:

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti, ekonomske upravičenosti in transparentnosti.

- Postopek priprave razpisnih pogojev z vidika morebitnega prilagajanja razpisnih pogojev ciljnim ponudnikom ali drugačnega omejevanja konkurence.

- Postopek sklepanja aneksov k pogodbam z vidika poslovne potrebnosti in ekonomske upravičenosti.

3. Posli, povezani z nakupi zemljišč za lasten ali tuj račun (4.A člen ZDARS-1) (odkupi, cenitve, svetovanja ipd.), katerih kumulativna vrednost v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega 0,5 mio EUR, razen poslov z družbami v večinski lasti RS, z izjemo družbe DRI, d. o. o. 

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov:

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti in ekonomske upravičenosti, vključno s pregledi poročil o oceni vrednosti nepremičnin.

- Načrtovanje in izvedba posla z vidika zagotavljanja konkurence in transparentnosti.

4. Posli nakupov opreme, katerih kumulativna vrednost v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega 0,5 mio EUR. Kot kumulativna vrednost posameznega posla se vzame funkcionalno povezane pogodbe in anekse k tem pogodbam, ki jih je sklepala družba kot naročnik z istim dobaviteljem opreme za zadevno obdobje.

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov:

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti, ekonomske upravičenosti in transparentnosti.

- Postopek priprave razpisnih pogojev z vidika morebitnega prilagajanja razpisnih pogojev ciljnim ponudnikom ali drugačnega omejevanja konkurence.

- Postopek sklepanja aneksov k pogodbam z vidika poslovne potrebnosti in ekonomske upravičenosti.

5. Posli naročila storitev vzdrževanja osnovnih sredstev, katerih kumulativna vrednost v obdobju od vključno 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega  0,5 mio EUR. Kot kumulativna vrednost posameznega posla se vzame funkcionalno povezane pogodbe in anekse k tem pogodbam, ki jih je sklepala družba kot naročnik z istim izvajalcem vzdrževanja za zadevno obdobje.

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov:

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti, ekonomske upravičenosti in transparentnosti.

- Postopek priprave razpisnih pogojev z vidika morebitnega prilagajanja razpisnih pogojev ciljnim ponudnikom ali drugačnega omejevanja konkurence.

- Postopek sklepanja aneksov k pogodbam z vidika poslovne potrebnosti in ekonomske upravičenosti.

6. Posli naročila intelektualnih in osebnih storitev, katerih kumulativna vrednost v obdobju od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2023 presega 100 tisoč EUR. Kot kumulativna vrednost posameznega posla se vzame funkcionalno povezane pogodbe in anekse k tem pogodbam, ki jih je sklepala družba kot naročnik z istim izvajalcem storitev za zadevno obdobje.

Posli se pregledajo z naslednjih vidikov:

- Načrtovanje in izvedba poslov z vidika poslovne potrebnosti, ekonomske upravičenosti in transparentnosti.

Na podlagi ugotovitev posebne revizije bo SDH po potrebi sprejemal nadaljnje upravljavske ukrepe. 

Nazaj na novice