Sporočila za javnost - Arhiv DUTB
4. 3. 2014
DUTB je začela tretjo fazo prenosa terjatev, v kateri so terjatve do 92-tih podjetij
Družba za upravljanje terjatev bank je skupaj z NLB in NKB začela prenos dokumentacije tretjega od predvidenih petih svežnjev tveganih terjatev. V tem svežnju bo iz NLB prenesla za skoraj 153 iz NKBM pa za nekaj manj kot 211 milijonov evrov terjatev. Prenos tretjega svežnja poteka vzporedno s prenosoma prvih dveh, ki sta se začela januarja in februarja, kot je bilo načrtovano, in zaradi nezadostne urejenosti dokumentacije še nista zaključena. V prvem svežnju so največji in najbolj nujni primeri obeh bank, v drugem in tretjem pa večina ostalih terjatev za prenos. Gre za izjemno obsežno operacijo – samo dokumentacija, ki je za prenos predvidena pri NLB, po ocenah šteje kar 1700 registratorjev. Medtem je DUTB od začetka leta odločala o 76 prenesenih primerih.
DUTB je knjigovodski in pravni prenos terjatev z obeh bank uspešno izvedla konec lanskega leta, pri čemer ni bila vključena v odločitve o tem, katere terjatve bo prevzela in prav tako ne v določanje prenosne cene zanje. Za prenesene terjatve je bankama izplačala za dobro milijardo evrov svežega kapitala v državnih obveznicah. S tem, ko je iz obeh bank umaknila tvegane terjatve, je DUTB tudi omogočila dokapitalizacijo bank s strani vlade. Okrepljeni s svežim kapitalom sta NLB in NKBM znova sposobni kreditirati in s tem spodbujati slovensko gospodarstvo.
Vrednost prenesenih terjatev v EUR po svežnjih in po bankah:SveženjŠtevilo podjetijIzpostavljenost NKBMIzpostavljenost NLB142194.199.323732.709.238251248.836.824271.103.409392211.180.343152.792.9694130329.705.392773.017.372511238.739.986348.586.141Skupaj4271.022.661.8682.278.209.128Postopek prenosa terjatev
Družba za upravljanje terjatev bank se je skupaj z vlado in Banko Slovenije z bankama za fizični prenos terjatev v petih fazah dogovorila, da bi NLB in NKBM omogočila dodaten čas za ustrezno pripravo celotne dokumentacije. Postopek prenosa je natančno določen in poteka v naslednjih korakih:Najprej predstavniki DUTB opravijo vsebinske pogovore s skrbniki v bankah. Cilj teh intervjujev je, da predstavniki DUTB čim bolje vsebinsko spoznajo primere, torej družbe ali skupine, katerih terjatve prevzemajo, težave, s katerimi se te družbe soočajo in morebitne možne rešitve. Banka in DUTB za vsak posamezni primer podpišeta tudi zapisnik o opravljenem vsebinskem pogovoru.Vzporedno poteka fizični prevzem dokumentacije. V tem procesu je potrebno najprej zagotoviti digitalne kopije vsakega prevzetega primera, s čimer preprečimo, da bi se v procesu prenosa kakšen dokument izgubil. Ob samem fizičnem prenosu pa DUTB tudi popiše vso prejeto dokumentacijo. V primerih, ko v dokumentaciji naletimo na pomanjkljivosti, sodelujemo z bankami, da bi jih odpravili, kolikor je mogoče. Dejstvo pa je, da vsa dokumentacija ni v takšnem stanju, da bi jo bilo mogoče prenesti brez zamud. Po prejemu celotne dokumentacije ima DUTB na voljo šest mesecev za podroben pregled premoženja in vseh z njim povezanih dokumentov. V tem roku lahko banke pozove k dopolnitvi dokumentacije, lahko pa se odloči tudi za vrnitev terjatev bankam, če dokumentacija ni popolna oz. ne obstaja. Pri tem velja opozoriti, da lahko nepopolna dokumentacija zmanjša možnosti za doseganje optimalne vrednosti premoženja.Strateške odločitve v zvezi s posameznimi primeri upravljanja premoženja že v času, ko potekajo prenosi, sprejema DUTB. Banki za DUTB opravljata operativne aktivnosti in preko svojih IT sistemov zagotavljata dostop do vseh podatkov, povezanih s posameznimi primeri. To nam omogoča spremljanje vsakega posameznega primera in sprejemanje odločitev, kjer je to potrebno.Stanje prenosa terjatev
* skupaj terjatev = število terjatev, ki se z vsake od bank prenašajo v vsakem od svežnjev
** opravljen vsebinski pogovor = pogovor, kot je opisano zgoraj
*** podpisan zapisnik = zapisnik o opravljenem vsebinskem pogovoru, podpisan s strani banke
**** izročena dokumentacija = dokumentacija, ki sta jo banki fizično izročili DUTB, pri čemer velja opozoriti, da bo v primerih, ko je bila dokumentacija izročena v obliki kopij, potrebno izročiti tudi originalno dokumentacijo
DUTB si skupaj z obema bankama še naprej prizadeva za pridobitev vse potrebne dokumentacije in prenos terjatev na način in v obsegu, kot je bilo predvideno.Potek upravljanja terjatev
Upravljanje terjatev poteka na način, da skrbniki primerov s svojo ekipo vsak posamezni primer pregledajo in pripravijo predloge odločitev, ki temeljijo na iskanju najboljših načinov za optimizacijo vrednosti premoženja. Te predloge obravnava eden od dveh kreditnih odborov, od katerih eden deluje na ravni izvršnih direktorjev, drugi pa na ravni upravnega odbora. Odbora se sestajata dvakrat tedensko, pri tem je natančno opredeljeno, kakšne mandate ima kateri od obeh odborov in na podlagi katerih podatkov se odbora odločata. V okviru obeh odborov je DUTB od začetka leta odločala že o 76 prenesenih primerih. Zaradi množičnosti in zapletenosti primerov (DUTB naj bi jih po prevzemu terjatev Abanke upravljala preko 500) pa lahko pričakujemo, da bodo postopki dolgotrajni, zakon za pregled posameznih terjatev DUTB-ju omogoča šestmesečni rok.
V nujnih primerih mora družba nekatere odločitve sprejemati tudi, če še nima popolne dokumentacije. V takih primerih si v tem prehodnem obdobju pomaga s kreditnima odboroma NLB in NKBM, ki pripravljata priporočila, utemeljena na dokumentaciji, ki je še v bankah. Pride do primerov, ko so ukrepi, ki jih priporočijo banke, v nasprotju z našimi cilji; nenazadnje je DUTB tukaj zato, ker lahko bolj učinkovito sprejema nekatere ukrepe, ki jih banka ne more. Nam pa s svojimi priporočili omogočata sprejemanje odločitev, ki so nujne, tudi ko dokumentacija še ni fizično prenesena k nam.
Zelo aktivni smo tudi v nekaterih zapletenih primerih prestrukturiranja, kjer je naša vloga iskanje in zagotavljanje najboljših načinov upravljanja teh primerov za DUTB, da bi lahko povrnili kar največ davkoplačevalskega denarja.