Sporočila za javnost - Arhiv DUTB
2. 2. 2015
DUTB bo stroške upravljanja kreditov zmanjšala za 700 tisoč evrov
Družba za upravljanje terjatev bank je v zaključni fazi prenosa podatkov o kreditnih pogodbah iz podatkovnih sistemov vseh bank, od katerih je prevzela kredite, na enotno platformo. To bo bistveno pocenilo in poenostavilo izvajanje IT, poročevalskih in računovodskih storitev na področju upravljanja posojilnih portfeljev DUTB, hkrati pa še izboljšalo učinkovitost delovanja DUTB. Prenos se izvaja na sistem Probanke, kar je bila v danih okoliščinah stroškovno, tehnološko in tudi časovno optimalna rešitev. Tako bo DUTB za 45 odstotkov znižala svoje stroške upravljanja kreditov, kar pomeni letni prihranek v višini 700.000 EUR.
S prevzemom terjatev NLB in NKBM v decembru 2013 je DUTB hkrati sklenila tudi pogodbo o opravljanju storitev v zvezi z ukrepi za krepitev stabilnosti banke za izvajanje analitičnih, računovodskih, podpornih in IT storitev za posojilne portfelje. To je bila v tistem trenutku edina možnost, saj so bili roki za prevzem terjatev in vpeljavo informacijskega sistema izredno kratki.
Pod nadzorom Banke Slovenije sta banki z DUTB v procesu pogajanj uskladili ceno omenjenih storitev. Te naj bi pokrile stroške, ki bi nastali v procesu izvajanja storitev v vsaki banki. Mesečni pavšal za NLB je znašal 32.831 evrov, povečano za DDV, mesečni pavšal za NKBM pa 27.330 evrov, povečano za DDV. Podoben dogovor je bil sklenjen z Abanko, ki je svoje terjatve na DUTB prenesla oktobra 2014. DUTB Abanki mesečno plačuje 27.330 EUR. Skupni strošek omenjenih storitev tako znaša blizu 87.500 EUR mesečno.
DUTB si je kot prioritetno nalogo zadala poiskati cenovno ugodnejšo in kakovostnejšo rešitev. Ob prevzemu terjatev iz Probanke in Faktor banke se je tako s Probanko dogovorila o testiranju njene IT platforme, v katero bi bilo mogoče preseliti podatke z več različnih bank. Ob decembrskem prenosu iz Banke Celje je podatke o kreditih že prenesla neposredno v sistem Probanke, kjer so se združili s podatki Probanke in Faktor banke. Zdaj prenaša še podatke o kreditih NLB in NKBM, po zaključku 1. četrtletja 2015 pa namerava konsolidirati tudi podatke Abanke. Tako so s koncem januarja prenehale pogodbe z NLB in NKBM, pogodba z Abanko pa bo po načrtih prenehala s koncem 1. četrtletja 2015. DUTB je zadovoljna z dosedanjim nivojem storitev in strokovnostjo uprave Probanke in organizacije IT-ja in se veseli še tesnejšega sodelovanja v prihodnje.
Cena mesečnega vodenja podatkov o kreditih za DUTB bo odvisna od števila kreditnih pogodb, ki bodo do konca migracije vnesene v sistem. Strošek vodenja vseh prenesenih kreditov iz bank – gre za preko pet tisoč pogodb NLB, NKBM, Abanke, Probanke, Factor banke in Banka Celje, bo do konca procesa konsolidacije podatkov predvidoma dosegel 74.000 EUR mesečno, vključno s stroški migracije. Če bi DUTB še naprej uporabljala različne sisteme upravljanja podatkov, bi skupni strošek vodenja podatkov o vseh prenesenih kreditih vseh šestih bank znašal 132.000 EUR mesečno.
DUTB bo torej s konsolidacijo podatkov v enotni IT sistem za 45 odstotkov znižala svoje stroške upravljanja kreditov, kar pomeni letni prihranek v višini 700.000 EUR. Poleg tega bo pridobila možnost centraliziranega upravljanja kreditov kar bo močno povečalo učinkovitost tekočega poslovanja in poročanja ter izboljšalo kakovost podatkov.
Storitve Probanke zajemajo dve področji in sicer: računovodske in poročevalske storitve ter IT storitve.
Računovodske in poročevalske storitve:Izvajanje računovodskih in knjigovodskih aktivnosti za operativno vodenje kreditov (npr. plačila, oslabitve, ipd.)Mesečni obračuni (obresti, nadomestila, ipd.)Posredovanje obračunov in obvestil dolžnikomKontrola in verificiranje zapadlih neplačanih terjatevObveščanje dolžnikov o stanju terjatve (npr. opominjanje)Usklajevanje z glavno knjigoPriprava stanj in knjigovodske dokumentacije za namene sodne izterjaveVodenje evidence zavarovanjSpremljanje predpisov in navodil s področja opravljanja storitevIzdelava poročil (npr. mesečna bruto bilanca, poročanje za davčne namene, letno poročanje, ipd.)
IT storitve:Zagotavljanje programske opreme za podporo računovodskih in poročevalskih storitevZagotavljanje informacijske infrastrukture, potrebne za delovanje programske opreme (npr. strežniki, diskovni sistemi, ipd.)Zagotavljanje sistemske programske opreme (npr. operacijski sistem, baza podatkov, ipd.), vključno z vsemi licenčninami in vzdrževalninamiZagotavljanje posodobitev informacijske infrastrukture in programske opremePrilagajanje programske opreme skladno z zakonodajoZagotavljanje podpore uporabnikom (izobraževanja, tekoča podpora, help desk, ipd.)Migracija podatkov iz drugih sistemov